آیت الله محمد مومن قمی در دیدار بسیجیان پایگاه شهداء و هیئت امناء مسجد باغ پنبه قم ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت بسیجیان در زمینه های متنوع از جمله مقابله با تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی، اظهار داشت: معنی بسیج خدمت به خلق خدا و جهاد در  برابر نقشه های پلید دشمن در تمام زمان ها است. (متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید)

عضو خبرگان رهبری، به زمان پیامبری حضرت محمد (ص) و وجود افرادی که خلق و خوی بسیجی داشتند از جمله حضرت علی(ع) که نمونه بارز آنان بود، اشاره کرد و گفت: بسیج تنها منحصر به عصر حاضر و دوران انقلاب اسلامی نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان، در ادامه با بیان تعاریفی دیگری از بسیج را بیان کرد و تصریح کرد: فرد بسیجی تمام وجودش وقف اسلام است.

وی با استناد به آیاتی از قران کریم خاطر نشان کرد: مسلمانی که فقط به فکر انجام امور روزانه خود باشد، با مسلمانی که در همه حال با اموال و جانش برای جهاد در راه خدا قدم برمی دارد، نزد خداوند تبارک و تعالی مساوی نخواهند بود.

آیت الله مومن با اشاره به تاکیدات امام(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل بسیج 20 میلیونی، اضافه کرد: افرادی که همه و جودشان وقف اسلام باشد و همیشه در راه خدا حرکت کنند، بعد از جدا شدن روح از پیکرشان، مرده نیستند، بلکه شهید محسوب می شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سپاه قم، در ابتدای این دیدار، ناصر باقری، فرمانده پایگاه شهداء، گزارشی از فعالیت های حلقه های صالحین این پایگاه را ارائه کرد.

منبع : حوزه نیوز