به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد مومن سه‌شنبه شب در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه در قرآن کریم بر مسئله توجه به فراگیری احکام دین تاکید شده است، بیان کرد: باید عده‌ای از مردم جامعه نسبت به فراگیری احکام دینی تلاش لازم را داشته و آنها را به مردم منتقل کنند.

متن کامل خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام بیان کرد: در شرایط کنونی با توجه به فعالیت‌های سلفی‌ها و وهابیون نقش تبلیغ بسیار پررنگ‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مبانی اعتقادی و اعمال دینی تصریح کرد: در گذشته در خصوص تبلیغ دین حساسیت‌های امروز وجود نداشت.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری ضرورت اهتمام به جذب حداکثری در تبلیغ دین را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: کسانی که در عرصه تبلیغ دین وارد می‌شوند باید نسبت به ابعاد آن آگاهی لازم را به دست بیاورند.

وی ضرورت پاسخگویی به شبهات روز از سوی مبلغان دینی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید در تبلیغ دین از زبان ساده و قابل فهم استفاده کرد و کلام مبلغان باید با توجه به سطح مخاطبان باشد.

آیت‌الله مومن ضرورت توجه به تقوا در تبلیغ دین را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مبلغان در جامعه اثرگذاری لازم را داشته باشند و اگر مبلغان با مردم در نهایت خشوع و خضوع رفتار کنند، شاهد تاثیرگذاری کلام خود خواهند بود.

وی نقش اساتید در هدایت و تربیت طلاب را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد:‌ اگر نگاه عالمانه در طلاب شکل بگیرد آنها درک دقیق‌تری از مطالب دینی خواهند داشت.

عضو خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام بیان کرد: در شرایط کنونی با توجه به فعالیت‌های سلفی‌ها و وهابیون نقش تبلیغ بسیار پررنگ‌تر از گذشته است.